Tips voor het organiseren van een evenement

Veel organisaties organiseren eens in de zoveel tijd een evenement. Hoewel het vaak wordt gedaan, is het niet altijd effectief. Dit is zonde, aangezien dit een goede vorm van marketing is! Wil je weten hoe je een goed evenement organiseert? Wij vertellen je er graag meer over. Lees dus snel verder!

Kies een datum

Het is handig om eerst een datum te prikken voor het evenement. Zo heb je een dag om naartoe te werken en kun je de rest van de planning hier ook op aansluiten. Wil je een zo hoog mogelijke opkomst? Houd er dan rekening mee dat het event aan bepaalde factoren moet voldoen. Dit betekent onder andere dat het evenement op een gunstig tijdstip plaats vindt buiten de spits, zodat bezoekers niet in de file hoeven te staan. Een andere factor is de dag. Deze kan het best vallen op een doordeweekse dag en niet in schoolvakanties.

Activiteiten

Als je eenmaal de dag hebt bepaald, kun je verder gaan met de invulling van de dag. Waar draait het evenement om? Wil je de bezoekers bijvoorbeeld meer informatie geven over online marketing? Huur dan een spreker online marketing. Een evenement kan natuurlijk nog veel meer activiteiten hebben, dit is voor elke organisatie weer verschillend. Zet dit van te voren goed op een rijtje. Vergeet ook niet rekening te houden met eten en drinken tijdens het evenement. Dit kun je zelf verzorgen, maar bijvoorbeeld ook door een cateraar laten doen.

Promotie

Verder is het erg belangrijk dat je het evenement onder de aandacht brengt van de doelgroep. Stuur daarom de uitnodiging zo vroeg mogelijk en herinner de genodigden tussendoor ook. Zo kun je hen een herinneringsmail sturen en reminders sturen op social media. Probeer dit tactisch op te bouwen, zodat de bezoeker nieuwsgierig wordt naar wat precies gaat komen.

Geef een reactie