Nu ook stories op LinkedIn

Misschien had je de update een tijd terug al te horen gekregen, maar hij is nu daadwerkelijk uitgerold: LinkedIn stories. Wat is het eigenlijk? Het klinkt vast wel bekend maar voor de mensen die nog niet precies weten wat het is, hebben we het kort voor je uitgelegd. Je kent vast wel de verhalen die je kunt delen op Instagram. Zo’n verhaal komt dan op je tijdlijn terecht en al je vrienden en/of volgers kunnen dit dan zien. Die zijn dan op de hoogte van wat je aan het doen bent. Nu is dit dus ook beschikbaar op het zakelijke LinkedIn platform.

Wat zijn de voordelen?


Het allergrootste voordeel van LinkedIn stories is natuurlijk dat je weer een extra mogelijkheid hebt om interactie met je doelgroep te hebben. Op de verhalen die je plaatst kunnen mensen reageren waardoor je dus extra interactie creëert.  Zo kun je bijvoorbeeld nog makkelijker en veel sneller bepaalde producten aan het licht brengen bij de doelgroep die jij voor ogen hebt met je bedrijf. Uiteraard is het wel belangrijk dat je ervoor zorgt dat je überhaupt een leuke community hebt opgebouwd, anders zul je er niet bijzonder veel aan hebben. Daar zul je dus wel eerst aan moeten werken.

Tips voor gebruik van stories


Een goede en belangrijke tip als je LinkedIn stories gaat gebruiken is dat je het wel gewoon zakelijk houdt en niet teveel voor het speelse gaat zoals op Instagram en Facebook vaak gebeurt. LinkedIn is en blijft natuurlijk gewoon een zakelijk platform en daar dient het ook voor gebruikt te blijven worden.

Ga jij met stories op LinkedIn aan de slag? Wij zijn in ieder geval harstikke enthousiast en raden het dan ook zeker aan om te gaan doen. Veel succes ermee!