Google ‘gegarandeerde badge’ begint te verschijnen op Google Maps vermeldingen

Google lijkt te testen hoe consumenten reageren op Google certificatie-badges op andere plaatsen dan in Lokale Services advertenties.

Google heeft de laatste tijd een flinke duw in de rug met Lokale service Advertenties waaronder de twee onderliggende ‘vertrouwenscertificeringen’, Google gegarandeerde (thuisservices) en Google Screened (professionele services). En onlangs is het bedrijf begonnen met het beschikbaar stellen van de Google Gegarandeerd-badge voor bedrijven tegen een maandelijks bedrag, buiten deelname aan Lokale services Ads (LSA). Wij zijn ervan overtuigd dat het een absolute bijdrage kan leveren aan de zoekmachine marketing maar zullen nog even geduld moeten hebben in Nederland.

Badges in het wild. Gepositioneerd als onderdeel van een ‘geüpgraded profiel’, kost de Google Gegarandeerd badge 40 euro per maand of 500 euro per jaar. De badge wordt weergegeven op het lokale bedrijfsprofiel. Google heeft dit programma bestempeld als ‘een experiment’, dat al dan niet doorgaat, afhankelijk van de acceptatie.

De zichtbaarheid van de Google badge op het profiel in organische resultaten biedt vermoedelijk een meerwaarde voor LSA-adverteerders en kan extra organische klikken en / of leads genereren wat bijdraagt aan de zoekmachine marketing.

De aanwezigheid van de Google badge op het profiel en Lokaal pakket kan een consument-trust voordeel dat zal resulteren in hogere CTR verlenen. Ik heb Google hier rechtstreeks naar gevraagd, maar het bedrijf weigerde prestatiegegevens te delen. Ik vermoed echter dat de biologische aanbiedingen met de Google badge te doen of zal beter respons zien.

Lokale service advertenties zijn een potentieel ontwrichtend programma voor veel lokale zoekmachinemarketing adverteerders. LSA’s zijn zowel eenvoudiger als “onfeilbaarder” dan traditionele Google-tekstadvertentiecampagnes en zelfs de grotendeels geautomatiseerde lokale campagnes. Ondanks bieden zijn er geen zoekwoorden, geen extensies en geen advertentietekst om te schrijven. En attributie is veel minder een probleem omdat het contact of de transactie wordt vastgelegd op de bestemmingspagina.

Geef een reactie